.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قاتل شور!


کاستن از نمک غذا می تواند هر سال جان هزاران نفر را نجات دهد.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در شهر سانفرانسیسکو به ریاست کرستن ببنس دومینگو اعلام کردند در صورتی که امریکایی ها نمک غذای خود را سه گرم در روز کاهش دهند، می توان از مرگ چهل و چهار هزار تا نود و دو هزار نفر در سال در آمریکا پیشگیری کرد.

این پژوهشگران نتایج بررسی های خود را امروز پنج شنبه در پایگاه اینترنتی مجله تخصصی "نیو انگلند ژورنال آو مدیسین" منتشر کردند.

بر اساس بررسی های این گروه از پژوهشگران، در صورتی که آمریکایی ها نمک غذای خود را اندکی کاهش دهند، می توان شمار مبتلایان به بیماری های مزمن قلبی را بین شصت تا یک صد و بیست هزار نفر در سال، و موارد آنژین صدری ناگهانی را بین پنجاه و چهار هزار تا نود و نه هزار مورد در سال و موارد سکته مغزی را بین سی و دو هزار تا شصت و شش هزار مورد در سال کاهش داد.

این پژوهشگران اعلام کردند، در صورتی که آمریکایی ها میزان نمک غذای خود را کاهش دهند، هزینه های بخش درمانی امریکا بین ده تا بیست و چهار میلیارد دلار در سال کاهش خواهد یافت.

به طور میانگین، مردان امریکایی ده و چهار دهم گرم و زنان آمریکایی هفت و سه دهم گرم نمک در روز مصرف می کنند که رقم بالایی نسبت به سایر کشورها است. متخصصان مصرف بیش از شش گرم نمک در روز را مناسب نمی دانند.

معمولا مقدار نمک در غذاهای آماده و سریع بیش از حد معمول است. افزایش نمک غذا ممکن است موجب افزایش فشار خون و بیماری های قلبی شود. همچنین افزایش بیش از حد نمک، احتمال ابتلا به بیماریهای کلیوی و سرطان معده و پوکی استخوان را افزایش می دهد.

کارشناسان، مقدار ایده آل مصرف نمک را سه و هشت دهم گرم در روز می دانند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.56 seconds.